15 Mart 2010 Pazartesi

Bir kurumun kültürü ve yansıdığı alanlar...

 Kurum kültürü; kurumun zaman içinde geliştirdiği gelenekler, anlayışlar ve normlar bütünüdür. Kurum kültürü yazılı kurallardan oluşmaz. Davranışların karmaşık kalıplarından, umutlardan, ideallerden, değerlerden, tutumlardan meydana gelmektedir. Kurum içinde ne, nasıl 

yapılacak belirlenmektedir. Bu sayede çalışanlar bütün yeteneklerini çekinmeden sergilerler, insiyatif alabilirler, kendi firmasıymış gibi kurumun çıkarları doğrultusunda kendi çıkarlarından vazgeçebilirler. 




 Güçlü bir kurum kültürüne sahip firmalarda çalışanlar "iş yapmaktan" aynı şeyi anlar, enerjilerini kişilere değil işlere odaklar, sözlü ve sözsüz davranışlara benzer anlamları yükler, kurum hedeflerini ortak amaç bilir, neyi nasıl yapacakları konusunda ortak bir hareket tarzı benimserler. Kurum içinde daha samimi, içten bir ortam yaratılmış olur.

 Kurum kültürünün yansıdığı alanlar ;

* Tören ve seremoniler
* İletişim şekli
* Ödül ve ceza sistemi
* Takım çalışması
* Sosyal etkinlikler 
* Konuşulan dil, hitap şekli
* Sloganlar
* Hikayeler, İşletme kahramanları 
* Logo
* Bina, Binalar
* Dekorasyon
* Kıyafet, Giyim tarzı
* Ofis düzeni
* Kullanılan araç-gereçler
* Kurumun işleyiş şeması
* Prosedürler... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder